czwartek, 15 lutego 2018

Piosenka 8: Disco Polo

MIG - Tylko ona jedyna
Po koncercie grupy MIG w Milanówku zacząłem intensywniej słuchać disco polo, a ostatnio wpadł mi w ucho najnowszy kawałek grupy MIG. Tylko ona jedyna tylko taka jak ta….
MIG tylko ona jedyna tylko taka jak ta…
https://www.youtube.com/watch?v=Zi5dfdcwFK0

Są cztery akordy, ale tonacja sprawia że trzeba się trochę nagimnastykować. Jest dużo czarnych klawiszy i trzeba trochę ogarnąć… Można oczywiście na keyboardzie oszukać, czyli przestroić keyboard o kilka półtonów do góry lub w dół tak, by grać to samo, ale używając bardziej przystępnych, czyli tylko białych klawiszy (nie jestem rasistą). A propo rasizmu to w wielu„amerykańskich filmach” czarnoskórzy bohaterzy używają określenia „białas”, które również można potraktować jako rasistowskie.
Ostatni raz refren w piosence MIG – Ona jedyna śpiewany jest o dwa półtony wyżej. Jest to często spotykany zabieg w piosenkach.
Niebawem nagram moją ulubioną piosenkę z repertuaru MIG.
„Wymarzona, tak jak z mojego snu, taka śliczna…”
Sporo melodyki dorabia syntezator grający między śpiewanymi wersami.
Oczywiście melodia syntezatora też jest rozpracowana w tutorialu.
„Moje serce jest dla niej…”
https://www.youtube.com/watch?v=enwo9q6P494
MIG - Wymarzona
Kocham ją mocno, ja wiem, że nie liczy się nic, oprócz niej.
Buzie mo słodką, to ta, która szczęście mi da….

Świetna piosenka. Ciężko porównać współczesne teledyski do tych sprzed lat. Teledysk do utworu Mig Wymarzona powstał nad pięknym, błękitnym morzem położonym na tle gór. Wygląda mi na Chorwację. Są piękne ujęcia z góry (wyciągi, może drony), piękne dziewczyny na slow motion, oraz eleganccy panowie. Widzimy również imprezę na jachcie.
Tak wygląda życie gwiazd muzyki! Zawsze marzyłem by grać bardziej profesjonalnie, lecz rodzice kazali się uczyć. Minąłem się z powołaniem:)  Nie mniej jednak cieszą takie kawałki. W końcu Polacy nie gęsi, własną muzykę pop mają i to lepszą, niż nie jeden shit z zagranicy.
Czasami jak włączę radio Eska to żałuję że dobrze znam angielski. „Wzniosłość i ambicja” wielu tekstów powala na kolana. „Poziom skomplikowania niższy niż w wypracowaniu Jasia z pierwszej klasy:) „. Świetnie nabijał się z tego Cezik w swoim filmie.
MIG Wymarzona (kocham ją mocno)
Akordy:
Zwrotka: a, D, G, e
Refren i saksofon: C, D, G, e

Zapraszam do mojego opracowania MIG Wymarzona akordy i cover:
https://www.youtube.com/watch?v=yvNDZ2DRH48
Etna - Drań
Odświeżymy trochę starszy kawałek Etna Drań.
Śpiewa bardzo sympatyczna kobieta, linia melodyczna jak na ten gatunek muzyki jest bardzo zaawansowana technicznie. Akordy trudne i całość bardzo ładnie brzmi. Kawałek ma sporo lat, ale syntezatory i podkład użyty brzmią jakby powstały dzisiaj. Dopracowany kawałek. Jest teledysk całkiem niezły jak na tamte lata. Jest kotek, nowiutki motocykl, ciekawe efekty oraz ujęcia. limuzyna, fajna białostocka audica. Do tego bardzo mądry, życiowy tekst:)
https://www.youtube.com/watch?v=IQhns__5L2E

Akcent - Kochana wierzę w miłość
Bardzo sentymentalna i piękna piosenka. Fajne przejścia basowe między akordami, fajne „solo na gitarce”. Zwolnienie tempa, taki przerywnik na początku refrenu poprzedzony przejściem z e-mol, na e-dur 7.Zmiany tempa, taki marzycielski charakter. Ballada.
Zabiorę Cię na dziką plażę…

Zwrotka: e, a, D, G, C, a, H7, [e, a, H7, e, E7] – akordy z nawiasu bardzo szybko się zmieniają
Refren: e, E7, a, D, G, C, a, H7,  [e, a, H7, e, E7]
Najlepiej obrazuje to mój tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=ah447DYm7Mo

Boys - Biba
Starszy kawałek o przedmiotowym traktowaniu kobiet.
Hymn społeczności uwodzicieli i innych PUA-zaliczaczy.
Fajne motywy gra tu syntezator. Oczywiście wszystko rozszyfrowane na tutorialku.
A tera łapy w górę… się w tańcu nie pierdoli… dabu dibu daj…..
https://www.youtube.com/watch?v=q9wlfsqXl5Y
Dwa jabłuszka
Pod bluzeczką dwa jabłuszka masz. Jak poproszę to mi jedno dasz. Pocałować i skosztować też..
Kwintesencja gatunku. Taka Ciuralla, tylko niewulgarna i kulturalna.
Jadąc do dziewczyny śpiewam w aucie:
Pod bluzeczką dwa jabłuszka masz. Jak poproszę to mi jedno dasz.
https://www.youtube.com/watch?v=nWb8XYpuAKA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz