Widzimy, że na sylabę “o” w wyrazie ognisko zaczynamy grać akord małe “e”, czyli e-mol, a na sylabę “i” gramy akord “H7”. Następnie na sylabę “knie” w knieje gramy z powrotem akord e-mol. Refren jest inny. Akordy G-dur, E-dur, a-mol… Akord, czyli linia melodii, czy basu grana jest lewą ręką na pianinie. Małymi literami oznaczono "smutne" molowe akordy. Dużymi literami oznaczono "wesołe" akordy durowe. Akord tworzymy naciskając trzy dźwięki jednocześnie lewą ręką (początkowo tyle wystarczy wiadomości).
Na klawiaturze mamy zarówno białe jak i czarne klawisze. Na rysunku kolorem żółtym zamalowana jest jedna oktawa (wraz z czarnymi klawiszami). Oktawę tworzy 11 unikalnych półtonów (różnych dźwięków). Są to: c, cis, dis, e, f, fis, g, gis, a, b, h. Następnie znowu występuje c, tylko że “o wyższej częstotliwości”. Cały proces się powtarza. Śpiewak operowy może zaśpiewać tę samą piosenkę na dwa sposoby. Wyżej, lub o oktawę niżej (bardziej basowo). Dźwięk F ma częstotliwość dokładnie dwukrotnie większą niż dźwięk F znajdujący się o 12 półtonów na klawiaturze niżej (bardziej w lewo). Do tego interwały, gamy i boli nas głowa! Oczywiście się nie możemy tym łamać, bo filmik pokażę nam to bardziej od strony praktycznej. Na dokładną teorię będzie jeszcze czas!
Film o akordach
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz